mylittlebox

I like owls. And what now?

Av Fille - 2015-05-31 19:00

Så jag fixade en ny design idag och valde att göra den lite annorlunda från vad jag brukar ha. Oftast ritar jag ju chibi-mig i en stor låda, men den här gången gjorde jag lådan mindre...för bloggen heter ju faktiskt my LITTLE box sooo...more fitting. xD


Anyway det här är mitt försök att hålla bloggen vid liv. Det finns egentligen ingen mening bakom det här inlägget, okej en liten mening finns det. Jag mindes en uppgift jag gjorde i skolan då vi skulle göra ett collage i photoshop, och jag tog ett gäng ugglor och satte hattar/slipsar på dem. En av dem har jag som profilbild, men jag tänkte visa er hela skiten nu! :3


 

Look at them! They're so fricking cute! (>^o^<)


.................

.....

.........

...

This is me trying to figure out what I want to do on this blog. Seriöst jag har ingen aning. Jag har ju mina bas-kategorier (Manga, Anime, Spel, Teckningar, Random) och jag tänker behålla dem, men grejen är att jag inte direkt kollar på så mycket anime längre. Jag har stora problem med att hitta någon som jag kan fastna för. Så det blir nog inga anime reviews på ett tag (jag vet att jag sa att jag skulle recensera Black butler säsong 2, men det var så länge sen som jag såg den nu så jag skippar nog det. Fast om ni vill kan jag skumma igenom säsongen igen och skriva recensionen ändå). 
 Fast jag läser fortfarande en hel del manga, men problemet där är att de är så långa så det tar lång tid mellan recensionerna. Jag skulle kunna börja recensera/reflektera över kapitel från de mangas som jag läser för tillfället (som Tokyou Ghoul re, Attack on Titan and some others). Fast jag vet inte, oftast har jag inte så mycket att säga om saker som händer...What do you think? Skulle det vara värt att läsa?

 Sedan har vi ju spel... Jag antar att jag skulle kunna ta screencaps av Dragon age och skriva om saker som händer, eller Hearthstone, för de är i stort sett de enda spelen jag spelar just nu. Har tagit en paus från Wind waker och planerar att gå tillbaka till det när Dragon age är över...fast det kommer nog ta ett tag...hehe...

 Teckningar kommer det komma ut lite då och då så där finns det inte direkt några problem. 

Sedan har vi den sista kategorin, random...ja det borde ni ha lärt er vid det här laget att det är ett rätt så stort problem. Inte för att de är för få, utan för att de är för många. xD


Jag vet att jag ofta tjatar om att jag skulle vara tacksam om ni berättade vad ni tycker att jag ska göra, för det skulle hjälpa en hel del. Att ta beslut har aldrig varit min starka sida. xD

 Anyway jag ska fundera på det här lite...

Kommentera och rösta i omröstningen om ni känner för det. And hare gött!

 //Fille   

 
 
Ingen bild

Alice

31 maj 2015 23:35

Eftersom att du är otroligt duktig på att rita kanske du kan göra något "hjälp" rit inlägg? T.ex att du visar de olika verktygen i photoshop (eller sai eller vad du nu använder xD) och olika tekniker. Hur man ritar hår och sånt typ. Cx Eller hur man typ "skuggar" på irl papper pch sånt :D

Fille

1 juni 2015 08:15

Thanks! :D
Jag har funderat på att göra det (gjorde det en gång förra året tror jag) men tycker att det finns så mycket bättre tutorials där ute. Fast jag skulle kunna göra det ändå, även om jag inte ritar direkt i ordning. xD
De digitala får dock vänta tills jag har en laddare, men jag skulle kunna göra någon på papper. :3
Thank you for giving a suggestion! ^^

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards